Schrijver is geen functie die je krijgt zodra iets gedrukt wordt. Het is een identiteit die je zelf moet durven dragen terwijl het bewijs nog ontbreekt.
en dan de - helaas vaak bevestigde - aanname, dat je met de vraag naar wat je doet gereduceerd wordt tot het stukje van jezelf dat geld verdient. ik kreeg die vraag een keer tijdens een chique bijeenkomst van de baas van mijn baas van een vroegere aanstelling en antwoordde vrolijk
"koffie drinken". Want dat was op dat moment ook zo. Vond ze niet leuk...
Mooi omschreven!
Super herkenbaar, dat gevoel dat je pas echt een schrijver bent als je gepubliceerd en erkend wordt. Worstel ik zelf ook wel wat mee 😔
Herkenning is soms al fijn genoeg 🙂
en dan de - helaas vaak bevestigde - aanname, dat je met de vraag naar wat je doet gereduceerd wordt tot het stukje van jezelf dat geld verdient. ik kreeg die vraag een keer tijdens een chique bijeenkomst van de baas van mijn baas van een vroegere aanstelling en antwoordde vrolijk
"koffie drinken". Want dat was op dat moment ook zo. Vond ze niet leuk...
🤣 die is goed! En technisch gezien het meest correcte antwoord.
Als mensen het je vragen, of als je het jezelf vraagt? Ik denk dat alleen de tweede vraag echt relevant is.
Klopt helemaal 🙂